16 Nisan 2012 Pazartesi

Kitapsız olmaz!

Facebook'ta gezerken rastladım bu karikatüre.ben çok beğendim birde siz bakın istedim.


2011 Kitap Konulu Karikatür Yarışmasında Jüri Seçkin Ödülünü Almaya hak kazanan Valentin Druzhinin ( İran ) Karikatürü demişler tanıtırken umarım doğrudur.

Teknolojinin bizi ne kadar esir alıp kitaplardan uzaklaştırdığının güzel bir anlatımı olmuş..
Oysa kitaplardan aldığım hazzı hiçbir aktiviteden almıyorum ben.
Çok özür dilerim ama kitapsız yaşamı da çok yavan buluyorum.
Oysa her kitap iyi-kötü farklı bir dünyaya açılan kapı bence.

ve her kitap iyi-kötü birşey katar insana...
her karakter hayallerinde ete kemiğe bürünür..
mekanlar yaratırsın kafanda..
gözlerin dolar bazen,bazende gülersin etraftakilerin anlamsız bakışları altında:)
bazı kitaplar bitince hatta hüzünlenirim ben.O karakterlere çok alışmışımdır çünkü.

bide benim kitaplarla ilgili takıntılarım var...
-okuduğum her kitap benim olmalı.
eskiden ödünçte okurdum ama artık okuyamıyorum.
-okumadığım kitapların yorumlarını dinlemem elbet birgün okurum diye..
-kitabımı ilk ben okumalıyım.sonra herkese verebilirim ödünç ama ilk benim olmalı..
sonra..
-her kitabın ruhunu yansıtan ayraç farklıdır,her kitaba her ayraç gitmez:)
-bide en çok üzüldüğüm noktalardan biride bir sürü kitap var ve ömrüm boyunca bunların ne kadar azına ulaşıp okuyabileceğim kimbilir:(

Neyse;
Herkes aynı tadı almak zorunda değil muhakkak ama en azından her ay bir kitap bile olsa okumak zor olmasa gerek.

ay ne çok şey yazdım ben ya..


Bol OKUMALI günler diliyorum herkese
birde benim gibi böyle takıntıları olanlar var mı merak ediyorum doğrusu.Cevaplarınızı bekliyorum;)
sevgiler..


11 yorum:

  1. ben de kitaplarımı kimseyle paylaşamam.
    sayfası kıvrılır, kapağı kırılı vs bişey olursa verdiğim kişiyle aramızın bozulma sebebi olur..

    YanıtlaSil
  2. Karikatür gerçekten teknolojinin bizi esir alışını çok güzel anlatmış. Maalesef internette bilgiye bu kadar süratli ulaşmak yeni nesli daha az kitap okur hale getirdi. Tabii istisnalar mutlaka vardır:)
    Kitap konusunda benim de takıntılarım mevcut;
    * Mutlaka kitap sayfalarını koklarım:) Her ne kadar garip karşılansada:) Çok seviyorum sayfaların kokusunu.
    * Seninle hemfikirim, okuduğum her kitap mutlaka benim olmalı. Kütüphanemde durmalı.
    * Artık ben de pek kimseye vermek istemiyorum kitaplarımı -geri getireceklerinden emin olduğum kişiler hariç- çünkü fazlasıyla kitabım okunmak üzere alındı ve geri gelmedi.
    * Sayfaları kıvırmam, okurken dikkatli okurum:)
    Keyifli okumalar herkese.

    YanıtlaSil
  3. "en çok üzüldüğüm noktalardan biri de bir sürü kitap var ve ömrüm boyunca bunların ne kadar azına ulaşıp okuyabileceğim kimbilir" sanki beni anlatan bir cümle olmuş. ben de en çok kitaplara yetişememekten muzdaribim. Bir de ara sıra "elindeki kitaplar bitene kadar yeni kitap almak yok" yasağı koyuyorum kendime...ama kısa bi süre sonra çiğniyorum bu yasağımı...

    karikatürü de çok beğendim bu arada...

    sevgiler...

    YanıtlaSil
  4. Kesinlikle katılıyorum Sevgili Mavi Umut,çok güzel tespitlerin var..Karikatüre bayıldımm.Şimdiki zamane geçlerini yansıtıyor ..maalesef gençlerimiz okumuyor.. okumuyorr..Derslerde face'de twitter'da yakalıyorum onları...İzledikleri saçmasapan dizileri konuşuyorlar..telefonlarını ellerinden alınca dünyaları yıkılıyorr..Teknolojiyi doğru kullanamıyorlar! bu esaret böyle devam ederse sonumuz vahimm..Ben de blogumda bir kitap bölümü açamayı düşünüyorum..Bugüne kadar çok güzel kitaplar okudum,ve daha nicelerini okuyacağım inşallah dileğim çocuklarımıza ,gençlere de bu sevgiyi kazandırabilmek..Benim kitaplarım da çok kıymetlidir kolay kolay paylaşamam o yüzden takıntılarını anlayabiliyorum:)SENİ UMUT VAAT EDEN BLOGGER ilan ediyorum:)Daha çooook kitap kurduna ihtiyacımız var..

    YanıtlaSil
  5. Benim kitapların sayfalarını kıvırmama, asla ve asla çizmeme gibi takıntılarım vardı eskiden ama artık hırpalanmamış kitabı okunmuş saymıyorum:) Edebiyat öğrencisi olunca böyle oluyor :) Mesela derste okuduğumuz romanlar olsun, ekstradan okuduklarım olsun, yıllar sonra kapağını açıp tekrardan okuduğumda altını çizmiş not almışsam benim için ikinci okuma çok farklı oluyor. Bak o zaman nelere dikkat etmişim, ne düşünüyormuşum diyorum... Diğer türlü sanki okuyup geçiyorum, unutuyorum, halbuki rastgele bir sayfayı açıp işaretlenmiş yerleri görünce çok farklı oluyor, o kitaba kendimden bir şey katmış oluyorum. Tabi bunların olması için kitapların bana ait olması gerek :)

    Benim de kütüphanem olsun, kitap toplayayım gibi hedeflerim vardı yakın zamana dek, fakat artık hiç değilse ihtiyacım olmayanları benim için çok özel olmayanları ihtiyacı olanlara göndermek istiyorum. Ben evde kütüphane kuracağım diye ülkemizin bir yerinde çocukları kitaptan mahrum etmek çok bencilce gelmeye başladı, ki kendimi düşünüyorum; küçükken okulda kütüphane olmasa bugün kitaplara karşı bu kadar sevgi duyar mıydım bilemiyorum. Böyle diyorum ama hala kitaplarımdan ayrılamıyorum o ayrı konu :( Yakında başaracağım inşallah, umutluyum:)

    YanıtlaSil
  6. Allah'ım ne güzel yorumlar...dönüp dönüp okuyorum yorumlarınızı.kitapla ilgili söylenecek ne çok şeyimiz varmış..şimdi nöbetteyim ama işlerim biraz azalsın tek tek yorumlamak istiyorum herkesi.ve düşünüyorum da acaba kitapla ilgili bir mim mi yapsak ne? sesimizi böylede duyurabilriiz,içimizi dökeriz...bunu düşünmek ve yakın zamanda başlatmak gerek. :)

    YanıtlaSil
  7. Ne anlamlı bir karikatür, aldığı ödülü haketmiş.

    Ben şu an sohbet ettiklerimiz kadar değilim sanırım, ödünç kitap okurum ama ödünç kitap ancak çok iyi tanıdığım, iyi bakacağına emin olduğum arkadaşlarıma verebilriim. Benim de gidip dönmeyen çok kitabım oldu.

    Ve biraz da nesrin gibi düşünüyorum, bence kitaplar elden ele dolaşmalı, çok sevdiklerimiz, özümüzle bağdaştırdıklarımızı arşivlemek isteyebiliriz ama kalanını ihtiyacı olanlara vermek çok daha güzel geliyor ki ben kitap düşkünlerinin aynı zamanda gönül insanları olduğunu bildiğim için bu fikre herkesin katılacağını tahmin ediyorum.

    Bir de şuna değinmek istiyorum, bilmiyorum ne kadar katılırsınız ama bence kitaplar çok pahalı. Açıkçası ben istediğim kitabı hemen alamıyorum. Korsan kitap olayı da bu yüzden gelişiyor, başta öğrenciler olmak üzere bütçeleri zorlanıyor.

    Her bir kitap bin bir emek kabul ama bence daha makul fiyatlar okuma oranını da arttıracak, ondan öte gerçek okuma oranını nihayet bize verecektir. Şu an gerçek okuma oranını bile bilemiyoruz çünkü çoğu kişi korsan alıyor.

    Yorumumun sonunda da bu kitap aşkını kıskandığımı, okudukça zamansızlıktan yakınan bünyeme çeki düzen vermem gerektiğini itiraf ediyorum :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Kesinlikle katılıyorum, kitaplar çok çok pahalı. Elbette verilen emekle kıyaslandığında ucuz bile, fakat insanların alım gücünü düşününce durum içler acısı bir hal alıyor. Ben de gayet ödünç kitap alıyorum, üniversite kütüphaneleri bunun için var:) Aslında yurtdışındaki amazon, abebooks gibi ikinci el satışı yapan siteler gelişse, tabi bir de Türkiye'de kargo ücreti biraz ucuz olsa, hem okuduğumuz kitapları satabiliriz, hem de daha ucuza kitap okuyabiliriz :)

      Sil
    2. Ben de bizim ilçe kütüphanesine gidip 1 haftalığına alıyorum, istersen uzatabiliyorsun süreyi.

      Dediğin gibi şu 2. el olayı biraz gelişse çok faydalı olur aslında, bir de ödünç alıp vermek de çözüm olabilir, tabi herkes kitabın kıymetinin bilirse :(

      Sil
  8. karikatür bence de çok güzel anlatmış:) Kitap okumayı sevdiğim gibi kitap severleri de çok seviyorum ben:)
    Ben çoğu kişinin aksine asla altını çizmem.İlla altı çizilesi bir cümle varsa açar ajandamı/defterimi tarihiyle kitabın detaylarıyla not düşerim.Başkasından okumak için kitap aldığımda olur.Onlarda da altı çizili cümle varsa içten içe sinir oluyorum:) Dikkatimi dağıttılar diye.Benimde çok gidip dönmeyen kitaplarım oldu:( Yine de veriyorum emanet.Arada peşine düştüğümde oluyo:)Kitaplıklarımda okunmuş kitaplarımın daha çok olmasını seviyorum.3 sene önce büyük bir kitap kaybı yaşadık.Taşınma esnasında su baskınında birçok kitabımız malesef kullanılmaz hale geldi.O yüzden ne olur ne olmaz diye kitaplıklarımda alt raflara kitap koyarken korkarım.
    Şimdilik aklıma bunlar geldi:)

    YanıtlaSil
  9. bende tam senin gibiyim kitaplarla yatıp kitaplarla kalkıyorum ..İnsanı gerçekten kendi hayatından kitaba taşıyor ...Çok farklı herkes bence kitap okumalı çünkü kitabın insana kattığını hiç bir şey katmıyor....

    YanıtlaSil

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...