19 Nisan 2012 Perşembe

Yemen Ah Yemen!- Mehmet Niyazi


KİTABIN ARKA KAPAĞI:(çok etkilendim ben)
Bir zamanlar endişeyle, elemle andığımız Yemen sayısız gencimize mezar oldu. Yıllarca “Gece bir ses geldi derinden derinden / Beni mi çağırdı Yemen çöllerinden” diyen yaşmaklı kızlarımızın yürekleri orada çarpardı. Cihan biliyor ki hiçbir milletin evlatları onların şartlarında, onlar gibi savaşmadı; destanların en dokunaklısını arkalarında bırakmadı. Ne hazindir ki şimdi o ıssız vadilerde, engin çöllerde ne mezar taşları, ne de ziyaretçileri var…
Ansiklopediler “Yemen’de ölen Türklerin sayısını tarih bilmiyor, öğrenmekten de korkuyor” derlerken nesillerle süren dramımızı anlatıyorlar; fakat hiçbir dram unutmak ve unutulmak kadar dramatik değildir.



Kitabı bitiripte kapağını kapatınca gerçekten diyorsunuz: Ah Yemen!
Tarihi severim,bilgili olduğumu da düşünürdüm. Fakat bu kitabı bitirdiğimde aklıma ilk gelen şuydu: Yemen hakkında aslında hiçbir şey bilmiyormuşum...
öyle çok şehit vermişiz ki Yemen cephesinde,hemde yenilmeden...
Gözlerim dolu dolu okudum çoğu yerini. Şu postumda bahsettiğim yarışma kitaplarından biriydi bu kitap. Açıkçası yarışma yüzünden okuyacağım için önyargılı başladım ama bitirdiğimde dedim ki iyi ki bu kitap bir şekilde elime geçti ve bende oralarda gazi,şehit olan askerlerimizi geçte olsa bildim, tanımış kadar oldum. Çoğu yerinde şehitlerimize Fatiha lar okudum.ne çetin,ne zorlu bir çöl mücadelesi vermişiz ve bu bizlerin tarafından ne kadar az biliniyor...

kitabı mutlaka tavsiye ediyorum. bizler geçmişimizi bilmiyoruz,bildiğimizi sanıyoruz. Her yıl Çanakkale ye dedelerinin mezarlığını ziyarete gelen Anzaklar kadar Atalarımıza sahip çıkıyor  muyuz? bizler kalkıp başka ülkelerdeki mezarları ziyarete gider miyiz?düşündürdü epey beni ve utandırdı...
herneyse şimidilik bu kadar bundan sonra okuyacağım kitap "Vatanın Kilidi Çanakkale". Birazını o kitaba saklayayım:)

1 yorum:

  1. Böyle kitapları gerçekten okumak lazım haklısın hepimiz sadece biliyoruz diyoruz...
    Atalarımızı tanımakta öğrenmkle neler kazanacağız aslında....

    YanıtlaSil

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...