10 Aralık 2013 Salı

Finistère'de Suyun Fiyatı-Bodil Malmsten

Bloglarda pek rastlamadığım,benimde set halinde aldığım kitapların arasından çıkan bir kitap Finistère'de Suyun Fiyatı.Yazarını da daha önce hiç duymamıştım.

Pinuccia'nın düzenlemiş olduğu kış okuma şenliği kapsamında hangi kategoriye uyar diye bakarken farklı ülke edebiyatı kategorisine uyduğunu gördüm ve hemen listeme aldım zevkle.
Kitap,İsveç edebiyatından ve iki ödülü var.

Hikaye,İsveç'te doğmuş bir kadının herşeyini geride bırakarak Fransa'nın Finistere şehrine yerleşmesi ile başlıyor..Burada kokuları okurken burnuma katar gelen bol çeşitli bahçesi ile ilgileniyor.Aralarda toplumsal eleştirilere de yer veren kitap bazen ağır bazen hızlıca okunan cinsten..

En ilgimi çeken kısımsa bir İsveç kitabında Fatih Sultan Mehmet,Osmanlı ve laleler ile ilgili kısımlara rastlamam.Benim için epey süpriz oldu bu bölümler çokça işlenmese de.Hiç beklemiyordum böyle bir şey.
Çok iyi bahsettiği söylenemez ama hayli şaşırdım görünce.

Kitapta yazım hataları da vardı ve bazı cümleleri baştan almak zorunda kaldım.Yine de aşırı sıkılmadan okuduğum bir kitap oldu.

Kapağına ise bayıldım,moru çok sevdiğimden doyamadım kapağına:)

"Kavgada eskiden bir kural vardı:Düşene vurulmaz.Unut onu.Şimdi hep düşene vuruyorlar..."

Kış Okuma Şenliği Puanı:15 puan


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...