31 Aralık 2015 Perşembe

Küçük Prens-Antoine de Saint-Exupery

İtiraf ediyorum:Ben Küçük Prens'i okuduğumu sanmıştım uzun bir süre... Sonradan farkettim gerçeği ama bir türlüde kitabı edinemedim. Oysa d&r tarzı mağazalarda en orta yerde okuyucuları beklemede,fiyatı da kalitesine göre hayli ucuz. Kaç kere almak içim niyetlendim ama olmadı. Kısmet bu zamana imiş. 

Bir çocuk kitabı gibi gözükse de,Küçük Prens her yaşa hitap ediyor. Hatta her dönem tekrar okumak gerek bence. İlk fırsatım yiğenlerime okutmak. Belki büyüyünce tekrar okur ve beni hatırlarlar:)

Kitabı tek cümle ile özetlemek gerekirse  küçük bir çocuğun gözünden büyüklerin Dünyası anlatılmış.
Zaten kısacık ama sımsıcak bir hikaye. Hıphızlı,bir oturuşta okunacak cinsten. 
Hala okumayan varsa da tavsiye ederim. 
Tevekkeli değil beğenecekmişim ben bu kitabı,zira dünyada oluşan Küçük Prens çılgınlığını hep çok sevmiş. Küçük Prens temalı ürünlere hep bayılmışımdır. Şimdi anlam kazandı hepsi;)

Birde bana göre en güzel kısım çizimlerdi. Konu ile paralel giden çizimler harika olmuş bence. 



"Bütün koca adamlar bir zamanlar çocuktular. Gerçi aralarında bunu hatırlayanlara az rastlanır ya."

"Çocuklar büyükleri hoş görmeye alışmalıdır. "

"Herkesten verebileceği kadarını istemeliyiz. Otorite herşeyden önce sağduyuya dayanmalıdır. Sen kalkıp halkına,kendilerini denize atmalarını buyurursan ihtilal çıkar."

"Kendini yargılamak başkalarını yargılamaktan daha güçtür."

"İnsanların tanımaya ayıracak zamanları yok artık. Aldıklarını hazır alıyorlar dükkanlardan. Ama dost satan dükkanlar olmadığı için dostsuz kalıyorlar. "

"İnsan ancak yüreğiyle baktığı zaman doğruyu görebilir. Gerçeğin mayası gözle görülmez."

"Zaten yalnız çocuklar ne aradıklarını bilirler. "

"Bir yerde bir kuyunun saklı oluşudur çöle güzellik veren."

"-Herkesin bir Yıldızı var ama kimseninki birbirine benzemiyor. Yolcular için pusula,kimileri için ufak tefek bir ışık,Bilginler için çözülmesi gereken bir sorudur yıldızlar. Gelgelelim bütün yıldızlar suskundur. Yalnız sen,herkesten ayrı göreceksin onları. 
-Ne demek istiyorsun?
-Onlardan birinde ben oturuyorum,ben gülüyorum diye geceleri gökyüzüne baktığında sana bütün yıldızlar gülüyormuş gibi gelecek. Gülmeyi bilen yıldızların olacak senin."



Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...