26 Ekim 2016 Çarşamba

Gaipya Cumhuriyeti-Ali Ceyhun Çelikman






Öyle bir kitap ki bu kapağı kapatınca ben gidiyorum buralardan verin oradan ailecek tek yönlü gidiş biletimizi ben Gaipyalı olacağım diyor insan.


Peki gerçekler? 
Maalesef insanın kendi eliyle doğaya yaptığı yıkım, insanın insana ettiği zulüm...  

Bu aralar minik oğluma bakıp tertemiz bir şekilde dünyaya geldiğimiz halde nasıl bu kadar çirkinleşebildiğimizi sorguluyordum tam da. Çarklar nasıl dönüyorsa bir ucundan da olsa bulaşıp,kirleniyoruz. İnsanoğlu özünü yitiriyor gün geçtikçe. 

Yazar öyle güzel bir Gaipya Cumhuriyeti kurgulamış ki. Tam aranılan,yaşamak istenilen cinsten... Tamamıyla halkın ön planda tutulduğu,halkın iradesiyle yasalarını şekillendiren, kendi kendine yetmeyi başarmış, dış dünyaya bağımlı olmayan ve hatta diğer ülkeleri kendisine bağımlı yapan,doğaya, insana,inanca kısaca varolan herşeye saygılı bir memleket. Hergün bombaların patladığı şu dönemde bulunmak isteyeceğim tek yer. Ama maalesef böyle bir memleket yok ve herşey sadece bir kurgu. 

Keşke böyle bir Dünya ütopya olmasaydı. Ulaşılabilir,başarılabilir olsaydı. Belki uzun yıllar sonra ülkeler doğaya,insana saygılı olmanın önemini sadece fark etmeyip tüm alanlarda uygulamaya koyulurlar. Kim bilir? Biz güzel günlere yetişemeyeceğiz kuvvetle muhtemel ama yarınlar daha güzel olur inşallah ...

Ben kitabı çok sevdim. Hızlı,akıcı gidiyor. Zaten kalın bir kitap değil.

Kitap Hemen hemen mükemmele yakın bir ülkenin tüm detaylarını içeriyor. Pekte soru işareti bırakmıyor. Güzel şeyler aslında iyi plan ve doğru adımlarla başarılabiliri hayal etmek için okunmaya hayli değer. 

2 yorum:

  1. Anlattıklarını okurken kitabı okumak istedim gerçekten. Böyle zor günlerden geçerken okuması iyi olur gibi. :)

    YanıtlaSil
  2. Okuması basit ama insanın içini açıyor. Tavsiye edebilirim.
    Sevgiler;)

    YanıtlaSil

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...