7 Aralık 2016 Çarşamba

Anılar Ağacı-Naşide Gökbudak


Naşide Gökbudak adını daha önce duymuş ama hiç kitabını okumamıştım. Kitap bitince yaptığım araştırmada aslında birçok kitabı olduğunu öğrendim ve kendisini tekrar okumaya karar verdim.

Anılar Ağacı bul yıl Nemesis Yayıncılık'tan çıkan son kitabı. Çok güzel bir kapağa sahip kitap aşk romanı izlenimini verse de aslında öyle olmadığını okuyunca anlıyoruz. Evet bir aşk var. Hatta birçok aşk var ama birde yıllarca acı çeken güzeller güzeli Ceren'in aşkı var. 

Kitap Malatya'nın Darende ilçesinde geçmekte. Burada Acar Ağa ve dört oğlu ile onların çocukları yaşamakta. En büyük isteği oğlan torunu olmasına rağmen Acar Ağa hem merhamet dolu,hem de kız torunlarının da arkasını kollayan bir dede. Ama en çok ilk torunu olan Ceren'ine düşkün. Tabi bunda Ceren'in babasının başka bir kadın için evi terk edip tüm sorumluluğunun dedesine geçmiş olmasının payı büyük. 

Güzeller güzeli Ceren köyün muallimine (öğretmen) aşık oluyor. Bu aşk öyle büyük sınavlar veriyor ki insan bu kadar da acıya dayanılır mı diyor okurken. 

Kitabı genel olarak hüzün içinde okudum. Hiç o tahmin ettiğim aşk romanları gibi çıkmadı. Zaten çokça yakın dönem siyasi tarihimize değinilmiş. Çok partili sisteme geçiş,demokrat partinin idamlarla sonuçlanan siyaseti gibi konular işlenmişti. 

Kitabı çok severek okudum. Hatta bitince tanıdıklarımdan ayrılmış gibi hissettim. Hüzünlü okusam da sonlarda biraz su serpildi içime. Çok tatlı bir hikayeydi. 
Yazarın diğer kitaplarını da merak ediyorum ama ne zaman sıra gelir bilmiyorum...

2 yorum:

  1. Bu yazarın hiç bir kitabını okumadım.İnternetten araştırdım yazarı :) Teşekkürler :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bu kitabını tavsiye ederim. Ben çok sevdim ;)

      Sil

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...