25 Kasım 2016 Cuma

Ceylan- Zeynep Saraç


Kitaba geçmeden Whattpadden bahsetmek istiyorum. Whattpad bir kitap uygulaması-imiş. Bende bundan blog buluşmasında haberdar oldum ve yalnız olmadığımı bilmek istiyorum:D
Anladığım ve bir parçada araştırdığım kadarıyla internete bağlı değilken bile oradan kitap okunabiliyor. Amatör yazarların öykü,roman,şiir vs. takip edebiliyorsunuz. (Yanlışım varsa düzeltin ve bende aydınlanayım lütfen.)

Bu uygulamadan neden bahsettiğim kısmına gelirsek Ceylan'da Whattpadde doğmuş bir kitap-mış. Oradan takip edenler daha iyi bilir. Ben kitap sayesinde haberdar olduğum bu uygulamayı telefonuma indirdim ve daha detaylı inceleyeceğim. 

Kitaba dönersek kahramanımız Ceylan varlıklı bir ailenin baskı altında büyüyen kızları. İki abiye sahip. Erkeklere tanınan ayrıcalıklar Ceylan'a asla sunulmuyor. Hatta bir an önce okulunu bitirip evlenmesi bekleniyor. Ceylan ise kendi özgürlüğüne,kendi kararlarına sahip çıkmanın peşinde. Aklı ile kalbi arasında sıkışıp hangisini seçeceğinin savaşını veriyor. 

Sıkmayan,kafa dağıtan,eğlenceli bir kitap. Romantik-komedi türünde olsa da alttan alta erkeklere sağlanan pozitif ayrımcılığı da gayet güzel işlemekte. Maalesef ülkemizde birçok ailede yaşanan bir durum.

Kitabın kapağını bir türlü sevemedim. Nedense bu tarz kapakları pek sevemiyorum,zorlama ve estetikten yoksun buluyorum. Bu kitaplara pek yaklaşamıyorum bu yüzden. 
Bu benim için en negatif kısmıydı. Kapaktan aldığım enerjiyi neyse ki okurken hissetmedim. Genel olarak keyif aldım. 

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...